Ranczopedia
Advertisement

108-4.jpg

Akademia Disco Polo - szkoła założona w serii IX przez Patryka Pietrka i współtworzona z jego żoną, Jolą. Akademia miała na celu szkolić chętne osoby tak, aby radziły sobie ze śpiewaniem piosenek Disco Polo i występowaniem na estradzie.

Akademia działała od odc. 108 do odc. 112, kiedy to definitywnie została zamknięta przez Jolę.

Pomysł i początki działalności

Na pomysł założenia Akademii wpadł Pietrek w odc. 106. Szybko wcielił go w życie, ogłaszając w lokalnym radiu nabór chętnych do nauki śpiewu. Ponieważ zgłosiło się wiele chętnych dziewcząt, Pietrek musiał podzielić je na klasy i zorganizować im repertuar przy pomocy, między innymi, Stacha Japycza i Tomasza Witebskiego. Kiedy Jola zauważyła, że uczennice, dziewczyny młode i atrakcyjne, próbują flirtować z Patrykiem, kazała mężowi zamknąć szkołę, jednak zmieniła zdanie, kiedy zobaczyła, jakie zyski przynosi ta działalność.

Nauka

110-3.jpg

Uczennice zostały podzielone na klasy, ze specjalnym harmonogramem nauki dla każdej z grup. W serialu została pokazana tylko jedna lekcja, kiedy adeptki uczyły się śpiewać jednego z największych hitów Joli I Pietrka - piosenki Tabun dzikich koni. Żonę Pietrka zdenerwowało jednak frywolne zachowanie swego męża względem dziewcząt i od tamtej pory tylko ona, w pojedynkę, miała prowadzić lekcje śpiewu, a Patryk miał zajmować się szeroko pojętą logistyką, w praktyce jednak nic nie znaczącą.

Zamknięcie Akademii

W odc. 112 dowiadujemy się od Patryka, siedzącego na ławeczce, że uczennice zbuntowały się przeciw Joli i oświadczyły jej, że chcą z powrotem mieć zajęcia tylko z Patrykiem. Jola wtedy się zdenerwowała i zamknęła działalność Akademii Disco Polo.

Zobacz także

Advertisement