Ranczopedia
Advertisement

Arkadiusz Stolarkiewicz (pseudonimy: Jan Kowalski, Stolarz, Hebel[3], ur. 25 marca 1973[4]) (Przemysław Sadowski) – postać epizodyczna serialu Ranczo. Występuje w II serii, w odcinkach: 22., 23. i 24.

Jest tajemniczym mężczyzną, którego spotyka Kusy. Swój przyjazd tłumaczy kaprysem odpoczęcia od miasta. Mieszka u Lucy przez 3 tygodnie.

Seria 2

Arkadiusz przyjeżdża do Wilkowyj. Na drodze spotyka spacerującego Kusego. Przedstawia mu się jako Jan Kowalski. Swój przyjazd na wieś tłumaczy kaprysem odpoczęcia od miasta. Pyta o hotel, w którym mógłby się zatrzymać. Kusy nieopatrznie proponuje mu mieszkanie w dworku u Lucy. Stolarkiewcz zgadza się na to. Od razu po przyjeździe stara się przypodobać Lucy, co nie podoba się Kusemu.

Przybysz i Lucy spędzają razem coraz więcej czasu. Kowalski wyraźnie zaczyna ją kokietować. Arkadiusz, na prośbę Lucy, prowadzi nieodpłatnie wykład z podstaw prawa administracyjnego na Uniwersytecie Ludowym. Kusy i policjant postanawiają nie spuszczać oka z Kowalskiego i bacznie mu się przyglądają.

Kusy nabiera podejrzeń co do zalecającego się wciąż do Amerykanki tajemniczego przybysza. Napięcie potęguje fakt, że Kusy znalazł dowód osobisty gościa, w którym widnieje nazwisko Arkadiusz Stolarkiewicz. Mężczyzna informuje o tym policjanta. Tymczasem Kowalski spędza miły wieczór z Lucy, który przerywa wtargnięcie podglądającego parę Kusego. Zakochany mężczyzna idzie jeszcze do księdza i pyta kapłana, czy Kowalski się spowiadał – nalega, żeby ksiądz powiedział mu, czy jest się czego obawiać. Pomimo zdenerwowania wywołanego pytaniem Kusego ksiądz wyjawia, że mężczyzna nie był jeszcze u niego w konfesjonale. Kilka dni później policjant Stasiek dostaje faksem list gończy – w poszukiwanym mężczyźnie rozpoznaje Jana Kowalskiego. Wzywa antyterrorystów, a ci zabierają Stolarkiewicza z Wilkowyj.

Ciekawostki

  • W odcinku 24 Kusy podkrada dowód osobisty niejakiego Stolarkiewicza. W tym – fałszywym – dowodzie widnieją imiona rodziców Stanisław i Marianna. Z kolei na wydruku listu gończego, który z faksu odbiera policjant, wyraźnie jest napisane imię ojca: Antoni i dalej nazwisko panieńskie matki: Stanisława Ciechanek. Rok urodzenia Stolarkiewicza wpisany w dowodzie to 1971, zaś na wydruku listu gończego widnieje data 25 marca 1973.
    • Uściślenie: mogło to jednak wynikać nie z niedopatrzenia rekwizytorów, a z zapisanego w scenariuszu celowego działania Stolarkiewicza. Mężczyzna – jako przestępca – zapewne z własnej woli posługiwał się częściowo fałszywym dowodem osobistym w celu zmylenia organów ścigania i utrudnienia identyfikacji. Prawdopodobnie dane osobowe z listu gończego były tymi prawdziwymi.
  • Według listu gończego ma 178 cm wzrostu.

Zobacz też

Przypisy

  1. odc. 24. Siła władzy, wg wydruku listu gończego
  3. dwa ostatnie pseudonimy istnieją na wydruku listu gończego
  4. urodzony najpewniej w 1973 roku; jednakże w, najprawdopodobniej sfałszowanym, dowodzie osobistym widnieje rok 1971
Postacie
Główne Lucy WilskaKusyPaweł Koziołks. Piotr Kozioł
Pierwszoplanowe CzerepachHalinaKlaudiaDudaLodziaWitebskiWięcławskiWięcławskaWezółPolicjantWioletkaKingaJan JapyczStachMichałowaSolejukSolejukowaHadziukHadziukowaPietrekJolaks. Robertks. Maciej
Drugoplanowe DyrektorkaWezółowaBabkabp SądeckiFrancescaMonikaOlaPolakowskiMyćkoWargaczJagnaMarianekSzymekKasiaJędrzejWojtekWeronkaMarek KaratJakub
Epizodyczne DorotkaJasiekRysioMuniekZbyszekPółkotJerryMroczekBabcia LucyPaulStolarkiewiczBelgijkaZygmuntZbyszkoŁukasz BarańskiGufiZdrapekSchymallaCiotkaWeronika WięcławskaKaoWojewodaGrażynavan der WellPręgaHryćkoWięcekWinieckiBąkIgnaczakBorczukBartkowiakKusibaToniNamRembikJulkaKlugeNotzekMarysiaSkinVitoKurawskiMazurPopieluchMartaBieżunWargaczowaMyćkowaZosiaMatka ZosiProfesorGumkoDzikiMatematykBiolożkaFizyczkaChemiczkaGeografkaHistorykBacułaZielińskiGabrielskiKowalskiŁukasz (reżyser)LeśnikSzef partiiSekretarz partiiDziennikarzNaczelnyRomanPatrycja ZwinekTobasikPrezydent Miłoszewski
Zwierzęta Hot Dog
Advertisement