Ranczopedia
Advertisement

Kozy.JPG

Chèvre Polonaise (czytaj: szewr polonez, w dosłownym tłumaczeniu Polska Koza) – firma produkująca kozi ser, założona przez Celinę Hadziuk.

W odc. 8. Kozy ofiarne Hadziukowa dowiaduje się od Haliny Kozioł, że Lucy dostała kredyt pod kozy i będzie zakładać hodowlę (co było nieprawdą). Hadziukowa, jako że kiedyś miała już kozę, postanawia spróbować swoich sił i założyć firmę produkującą kozie sery. Z tym pomysłem idzie do Lucy, od której chce wydzierżawić pole. Hadziukowa u Lucy spotyka Klaudię Kozioł, która pomaga Celinie zrobić biznesplan, założyć firmę i wystąpić do banku o kredyt. Ochroniarzem w firmie zostaje Hadziuk.

Hadziukowa eksportuje swoje sery do takich krajów jak Włochy czy Francja. Kozi ser firmy Chèvre Polonaise, który pobłogosławił sam Biskup Sądecki, wziął również udział w konkursie we Francji.

Później, gdy Celina łączy siły z Solejukową i Więcławską, w miejsce firmy powstaje spółka Wilkowyje Cheese & Pierogi Company sp. z o.o. zajmująca się produkcją i sprzedażą serów i pierogów.