Ranczopedia
Advertisement

Dzieci w serialu Ranczo są zazwyczaj postaciami tła, chociaż czasem przyczyniają się do komplikowania akcji serialu. Ten artykuł ma charakter zbiorczy i poglądowy.

Lista dzieci, które wystąpiły w serialu

Lista dzieci wspominanych w serialu

Dorotka Sokołowska

Dziewczynka jest córką głównej pary bohaterów - Lucy i Kusego. Rodzi się w odcinku 40., chociaż sygnał o jej pojawieniu się wkrótce na świecie uważni widzowie dostrzegą już w odcinku 39, wieńczącym serię III. Dziecko jest ciche i spokojne, bardzo lubi malować, rysować (można wnosić, że to talenty odziedziczone po jej tacie) oaz słuchać czytanek i książeczek. Jest postacią tła dla życia dorosłych, a wątki z jej udziałem nie komplikują bardzo akcji serialu.

Sokołowska zna się z bliźniakami Pietrków, z tego powodu, że w serii VIII Jola opiekowała się nią i własnymi dziećmi jednocześnie.

Więcej informacji w artykule głównym: Dorotka.

Siedmioro dzieci Solejuków

Dzieci Kazimiery i Macieja są często występującymi postaciami drugoplanowymi lub - zależnie od serii - epizodycznymi. Wspomina się, że każde z nich dużo talentów odziedziczyło po uzdolnionej na wielu płaszczyznach matce. W największej ilości wątków udział wzięły jedne ze starszych dzieci, czyli pierworodny Marianek - miejscowa złota rączka, chłopak uzdolniony technicznie, budujący modele latające oraz Szymek - geniusz z Wilkowyj, młodociany student informatyki i Kasia - jedyna siostra pośród sześciu braci, po matce odziedziczyła talent językowy, skromna, inteligentna dziewczyna.

W serialowych epizodach udział wzięli pozostali synowie: Muniek, Zbysiek, Rysio i Jasiek. Ten ostatni jest jedynym dzieckiem Solejuków, które wystąpiło we wszystkich seriach Rancza oraz filmie Ranczo Wilkowyje.

Dzieci Solejuków w ostatnich seriach są dziećmi tylko z nazwy, ponieważ z biegiem czasu stają się młodymi dorosłymi. W odcinku 118 możemy się przekonać, że w tym momencie najpewniej jedynym niepełnoletnim potomkiem Kazimiery i Macieja został tylko Jasio, ponieważ reszta młodzieży pije szampana i ma ukończone 18 lat. Najmłodszemu pewnie niewiele do pełnoletności brakuje, ponieważ mieszka on w internacie i uczy się poza Wilkowyjami[1], więc można przypuszczać, że jest już licealistą lub chodzi do technikum - ponieważ we wsi jest tylko[2] szkoła podstawowa i gimnazjum.

Bliźniaki Pietrków

Piotruś i Pawełek to dzieci Joli i Patryka. Ich mama dowiaduje się, że jest w ciąży około odcinka 51., a tata w odcinku 52 - a tą radością od razu dzieli się z całym wilkowyjskim światem. Bliźniaki przychodzą na świat w przerwie pomiędzy serią IV i V, a w odcinku 53 widzowie spotykają ich już jako około półtoraroczne dzieci. Prawdopodobnie imienniczą inspiracją dla rodziców byli znani w gminie bliźniacy - Piotr i Paweł Kozioł.

Chłopcy są weseli, czasem nieco rozbrykani, bardzo lubią bawić się autkami, co widać w różnych odcinkach. Kiedy tata bierze ich od czasu do czasu na Ławeczkę, dzieci umieją spokojnie zająć się zabawkami.

Dzięki temu, że ich mama opiekowała się Dorotką, chłopcy znają się z nią.

Noworodki i niemowlęta

Pierwszym chronologicznie wilkowyjskim noworodkiem jest Zosia, córka Weroniki Więcławskiej i Kao Tao, która przychodzi na świat w odcinku 39. Weronika zachodzi w ciążę na 6 miesięcy przed końcem studiów i pojawieniem się w Wilkowyjach, a kiedy już przyjeżdża do rodziców, jest zagrożona jej utratą, w związku z czym przyszła mama musi dużo wypoczywać.

Innym serialowym maluszkiem jest córeczka Wioletki i Staśka. Jej mama dowiaduje się, że jest w ciąży w odcinku 65, a dziecko przychodzi na świat w odcinku 78. Nie dowiadujemy się, jak dziewczynka została nazwana - przez długi czas nie znamy też płci dziecka, która ostatecznie zostaje ujawniona dopiero pod koniec serii VII. W pierwszych odcinkach serii IX spotykamy ją jako około rocznego szkraba.

Dziecko Tomasza i Francesci Witebskich urodziło się pomiędzy serią VII a VIII na Kalabrii we Włoszech, a pierwszy raz pojawiło się w odcinku 94. W żadnym odcinku pewna informacja o płci i imieniu dziecka nie pada, lecz o tym, że może być to syn, świadczą następujące poszlaki:

  • Francesca w odcinku 94 używa słowa bambino. Słowo to oznacza w języku włoskim dziecko, ale jest używane także w kontekście małego chłopca. Gdyby była to dziewczynka, Włoszka użyłaby raczej formy bambina.
  • Również w odcinku 94 widzimy malucha na ekranie - w napisach końcowych jest informacja, że grał go Jakub Pikora. W odcinku 95 Francesca prowadzi natomiast niebieski wózek (analogicznie do różowego Wioletki i jej córeczki).

Gdyby wziąć powyższe fakty za celowe poszlaki umieszczane przez Twórców, można z pewną dozą prawdopodobieństwa powiedzieć, że Witebskim urodził się chłopczyk.

Przypisy

  1. odcinek 120 Próba ognia
  2. odcinek 29 W kleszczach terroryzmu