Ranczopedia
Advertisement

Aleksandra Kowalska[2], Ola (Lidia Sadowa) – drugoplanowa postać serialu Ranczo, dziennikarka pracująca w redakcji tabloidu Super Fakty, asystentka wicepremiera Arkadiusza Czerepacha na stanowisku specjalisty.

Przed akcją serialu

Ola ukończyła z wyróżnieniem studia administracyjne, na pewno brała udział również w wielu kursach językowych, ponieważ posiada certyfikaty znajomości języka angielskiego, francuskiego i rosyjskiego. Nie wiadomo od jak dawna pracowała w gazecie Super Fakty, można jednak przypuszczać, że była tam zatrudniona od dłuższego czasu, ponieważ jest osobą zaufaną dla redaktora naczelnego tego tabloidu.

Seria 1-8

Postać nie występuje, natomiast Lidia Sadowa występuje jako prowadząca program „Rekontra” w którym bierze udział, jeszcze jako senator, Paweł Kozioł.

Seria 9

Ola zostaje zatrudniona jako asystentka wicepremiera

Ola daje się poznać jako przebiegła i ambitna dziennikarka, pracująca w gazecie Super Fakty. Po obejrzeniu programu telewizyjnego w którym występował Czerepach kobieta postanawia zatrudnić się u niego na stanowisku asystentki i pod tą przykrywką zbierać kompromitujące materiały, uwłaczające parlamentarzystom PPU.

Na spotkaniu z Czerepachem Ola próbuje najpierw przekonać go do siebie, jako do lekko naiwnej dziewczyny, zachwyconej pojawieniem się nowej partii politycznej. Gdy ten sposób nie działa, dziennikarka zmienia front i ukazuje się jako inteligentna, ambitna młoda kobieta. Ola pokazuje wicepremierowi liczne dyplomy i notes z ważnymi dla polityków adresami, czym zjednuje sobie Arkadiusza i otrzymuje posadę jego asystentki.

Od początku zbiera ona kompromitujące partię PPU materiały, jak nagrania prywatnych rozmów swojego szefa z Koziołem oraz zdjęcia mężczyzn, gdy w godzinach mocno przedpołudniowych raczą się alkoholem w pracy. Nie omieszkuje też udokumentować sytuacji, kiedy Paweł zaczyna flirtować z nią w biurze. Na spotkaniu z redaktorem naczelnym brukowca Ola przedstawia wymyślony przez siebie plan napisania książki na temat swojego szefa i poczynań Partii Uczciwości, którą to lekturę miałby rozpropagować cykl artykułów w Super Faktach.

Pojawienie się Oli w Wilkowyjach ma też skutki uboczne, ponieważ cała wieś huczy od plotek, że nie jest ona tylko asystentką, ale także i kochanką wicepremiera. Pogłoski te wzbudzają zazdrość u Leokadii.

Kobieta przyczynia się pośrednio do zaistniałego sporu między Czerepachem a Koziołem, ponieważ informuje swojego szefa, że dowiedziała się przypadkowo od wiceminister oświaty o cichych planach reform, których przygotowanie zlecił prezes PPU, a o których wicepremier nie wiedział.

Kulminacyjnym punktem pracy Oli na stanowisku asystentki jest odkrycie jej prawdziwej tożsamości przez Arkadiusza Czerepacha. Ten, po przejrzeniu pliku zawierającego obszerny tekst na temat licznych patologii w PPU, dostaje silnej arytmii serca, a swoją wiedzą dzieli się z przełożonym już w ośrodku zdrowia doktora Wezóła.

Kozioł wymyśla sprytny plan, który ma przekonać Olę do pozostania po ich stronie politycznej barykady. Asystentka dostaje propozycję kandydowania do Parlamentu Europejskiego z list PPU, a nawet obietnicę pierwszego miejsca na liście w województwie lubelskim. Kobieta przyjmuje propozycję, ale będąc świadomą że Paweł i Arkadiusz przejrzeli jej sprytny plan i wiedzą o jej poczynaniach postanawia zagrać w otwarte karty i grozi im, że każda próba ataku na nią będzie skutkować ujawnieniem wszystkich kompromitujących PPU materiałów.

W ostatnim odcinku Ola przychodzi późnym wieczorem do domu Czerepachów, aby pogratulować swojemu przełożonemu tak ambitnych i sprytnych planów przejęcia władzy w Polsce. Gdy Arkadiusz upija się, asystentka spędza wieczór na rozmowie z Lodzią, która to zaczyna siebie powoli widzieć w roli żony Premiera RP. Ola, wraz z Czerepachami i Koziołami, jest obecna na wielkiej imprezie u Solejuków gdzie dochodzą do nich wspaniałe wieści, że PPU ma poparcie sięgające blisko 40% i jest faworytem w przedterminowych wyborach parlamentarnych.

Seria 10

Ola, Czerepach i Kozioł zastanawiają się nad tym, co mogłoby się przyczynić do wzrostu poparcia kandydatury Pawła na prezydenta RP. Arkadiusz wpada na pewien pomysł, który na początku nie podoba się prezesowi, jednakże ów plan zostaje potem wprowadzony w czyn: późnym wieczorem prezes, zatroskany losem rodaków, spaceruje z wicepremierem i swoją asystentką omawiając plan działania na korzyść narodu. Nagle zauważają płonącą szopkę. Prezes dostrzega tam bezbronnego pastuszka (zagranego przez Jasia Solejuka), po czym biegnie mu na ratunek. Całe to zdarzenie nagrywa Ola, rozpaczliwie przy tym krzycząc tak, aby filmik był bardziej wiarygodny. 

Rozmowa Oli z Haliną i Lodzią

Halina i Lodzia zdają sobie sprawę, że ich mężowie niedługo zajmą poważne stanowiska. Zamierzają poprosić o pomoc Aleksandrę, aby powiedziała im o tym, jak pierwsza dama oraz wicepremierowa powinny się ubierać i zachowywać. Ola pokazuje im w internecie różne kreacje pierwszych dam i pomaga wybrać odpowiednie modele, aby nie popełniły „modowej gafy”. 

Zbliża się debata. Prezes Kozioł nie jest na nią gotowy. Ola spotyka przypadkowo przed kościołem redaktora Tobasika – znajomego z dawnej pracy. Zaprasza go do Wioletki na pierogi i nakłania do współpracy, oferując w zamian biorące miejsce na listach wyborczych do Parlamentu Europejskiego. Dzięki temu redaktor dostarcza listę pytań, które aktualny prezydent ma zadać prezesowi podczas nadchodzącej debaty wyborczej. 

Ola pojawia się w ostatnim odcinku na wilkowyjskiej pasterce, tuż po ogłoszeniu wyników wyborów prezydenckich.

Ciekawostki

  • Lidia Sadowa wystąpiła w odcinku 68 jako dziennikarka prowadząca program „Rekontra” – nie wiadomo jednak, czy jest to ta sama postać.
  • Podczas kręcenia X serii Rancza Lidia Sadowa była w widocznej ciąży, stąd w niektórych scenach (zazwyczaj pokazujących całą sylwetkę postaci) Olę grała dublerka Justyna Orzechowska.
  • Ola jest czwartą postacią w Ranczu, co do której zostało przypisane nazwisko lub przezwisko Kowalski (Kowalska). Inne postacie znajdują się w artykule Kowalski (ujednoznacznienie).

Cytaty

  • „Panie premierze, ja muszę dla pana pracować!” – do Czerepacha podczas pierwszego spotkania
  • „Jak to powiedziała pewna pani – premierowi się nie odmawia.”
  • „Nie no, zaczynam lubić tę wieś. Lodzia, nalewaj!” – do Lodzi
  • „Trzeba mieć na nią oko. Widział pan? Lewą ręką nas załatwiła.” – do Czerepacha o Klaudii Kozioł
  • „Bitwa trwa, psia krew!” – do Czerepacha i Kozioła
  • „Dominator po prostu!” – do Kozioła po debacie z prezydentem Miłoszewskim

Zobacz też

Przypisy

  1. używane przez Halinę i Lodzię
  2. w odc. 110 Boska cząstka sekretarka Czerepacha anonsuje Olę jako pani Kowalska. Początkowo można by wątpić w prawdziwość nazwiska (dziennikarka mogła ukrywać swoją tożsamość i blefować – tak jak z tym, że jest z Komitetu Prymasowskiego) – jednak po dokładnym przyjrzeniu się jej certyfikatowi znajomości języka angielskiego (szczególnie w ujęciu, kiedy kładzie na biurko swój czarny notes) wyraźnie widać wydrukowane nazwisko Aleksandra Kowalska, co rozwiewa wątpliwości co do prawdziwości danych osobowych
Postacie
Główne Lucy WilskaKusyPaweł Koziołks. Piotr Kozioł
Pierwszoplanowe CzerepachHalinaKlaudiaDudaLodziaWitebskiWięcławskiWięcławskaWezółPolicjantWioletkaKingaJan JapyczStachMichałowaSolejukSolejukowaHadziukHadziukowaPietrekJolaks. Robertks. Maciej
Drugoplanowe DyrektorkaWezółowaBabkabp SądeckiFrancescaMonikaOlaPolakowskiMyćkoWargaczJagnaMarianekSzymekKasiaJędrzejWojtekWeronkaMarek KaratJakub
Epizodyczne DorotkaJasiekRysioMuniekZbyszekPółkotJerryMroczekBabcia LucyPaulStolarkiewiczBelgijkaZygmuntZbyszkoŁukasz BarańskiGufiZdrapekSchymallaCiotkaWeronika WięcławskaKaoWojewodaGrażynavan der WellPręgaHryćkoWięcekWinieckiBąkIgnaczakBorczukBartkowiakKusibaToniNamRembikJulkaKlugeNotzekMarysiaSkinVitoKurawskiMazurPopieluchMartaBieżunWargaczowaMyćkowaZosiaMatka ZosiProfesorGumkoDzikiMatematykBiolożkaFizyczkaChemiczkaGeografkaHistorykBacułaZielińskiGabrielskiKowalskiŁukasz (reżyser)LeśnikSzef partiiSekretarz partiiDziennikarzNaczelnyRomanPatrycja ZwinekTobasikPrezydent Miłoszewski
Zwierzęta Hot Dog
Advertisement