Ranczopedia
Advertisement

Jeruzal na mapie. Kliknij, aby powiększyć

Jeruzal z satelity. Kliknij, aby powiększyć

Plebania - dom wilkowyjskich księży (ks. Piotra, ks. Roberta, ks. Macieja) oraz miejsce pracy gospodyni Michałowej.

O plebanii

Budynek w kolorze kremowo-białym, kryty brązową dachówką znajduje się po prawej stronie kościoła. Przez pewien czas plebania była biurem pośrednictwa pracy prowadzonym przez Lucy i księdza Roberta. W spiżarni znajduje się wejście do podziemnego przejścia prowadzącego do kościoła. Przed domem parafialnym stoi biała figurka Matki Boskiej. Obok usytuowana jest salka parafialna oraz szklarnia księdza proboszcza. Plebania otoczona jest dużym, zadbanym ogrodem, którego prowadzeniem zajmuje się zarówno ksiądz, jak i Michałowa.

Wydarzenia

Na plebanii kilka razy mają miejsce wydarzenia niezwiązane z życiem religijnym, m.in:

Pomieszczenia

  • kancelaria parafialna
  • pokój konferencyjny (m.in. tu miały miejsce obrady dot. odbudowy Country Clubu i biuro pośrednictwa pracy)
  • sypialnia (gabinet) proboszcza (później biskupa pomocniczego)
  • pokój dzienny (gdzie rozgrywa się najwięcej scen)
  • sypialnia księdza Roberta, a od VI sezonu - księdza Macieja
  • korytarz (przedsionek)
  • łazienka
  • kuchnia
  • druga sypialnia wikariuszy, którą najprawdopodobniej zajmował Ksiądz Maciej po powrocie księdza Roberta z Rzymu
  • sień kuchenna ze schodami na strych
  • taras zewnętrzny (przy pokoju dziennym - istnieje od 4 serii).

W rzeczywistości

  • Zdjęcia do serialu kręcono na autentycznej plebanii w Jeruzalu, wykorzystano również prawdziwe wnętrza.
  • Budynek plebanii - według informacji na stronie Parafia Jeruzal - wybudowano w 1910 roku.
  • Oprócz sypialni (gabinetu) proboszcza, istnieje tylko jeden pokój, w którym mógłby nocować któryś z wikarych. Można przyjąć, że dla celów serialowych druga sypialnia znajdowała się w miejscu pomieszczenia gospodarczego, do którego wchodzi się od strony sieni przy kuchni (wejście to jest dobrze widoczne w odc. W blasku fleszy, gdy Michałowa wychodzi do dziennikarzy). Okno tego pomieszczenia wychodzi na kościół. Poniżej znajduje się rzeczywisty rozkład pomieszczeń plebanii (2015 rok).

Plebania plan pomieszczeń.jpg

Advertisement